söndag 30 augusti 2009

Är det dags nu....?

Fick precis samtal från J som har blivit sjuk och hellre vill stanna i vår lägenhet än åka tillbaka till kusinerna. HUR gör vi om han eller de andra stora barnen blir sjuka????
Vi kan ju inte hälsa på/stötta/hjälpa dem!
Vårt hopp står nu till farmor och farfar som brukar ställa upp när det är skarpt läge.
De säger aldrig mycket, och är väl inte världens mest socialt tränade personer, men när vi skulle komma hem från neo med lille C, så var de i vår lägenhet i tre dagar och städade tillsammans med J.
Vårt sovrum var så rent att man kunde spegla sig i parketten! Och DÅ var vår tacksamhet så stor!
Nu kanske J kan bo hos dem när han är sjuk...vi får hoppas på en smidig lösning.
Igår hade jag en fin födelsedag-uppvaktad av maken och liten blondlockig bebisgosse, och det var väldigt mysigt hela dagen, trots att de tre stora barnen inte kunde vara med.
Och nu...nu ligger rädslan som en stor,tjock rulle rep i magen...
Läste en artikel i morse på SVT.se, om att 40% av de unga som avlidit i svininfluensan, varit tidigare friska och sjuka i 5-7 dagar innan de dött!
Men VAD har lillen, J och lungsvaga lilla M, vår dotter, för chans då?!
J som dessutom haft sitt svåra hjärtfel så nyligen...åh, snälla ge mig styrka och kraft att stå ut!!!!

2 kommentarer:

  1. Tämk om jag ändå kunde vara där och hjälpa er! Jag blir gråtfärdig när jag läser hur mycket oro du känner just nu. Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Ingen medicin i världen kan ta bort ångesten helt, men det är väl fan tur att den kan dämpas lite!!!!!!!!!

    Apropå det där med bloggande så är jag sämre än dig, oftast går det 2 v mellan gångerna!

    Skickar också ett STORT försenat GRATTIS i efterskott. Jag hoppas också att ni snart får vaccin och att J kan komma hem och bo med sin familj igen.


    Tusen kramar från Stina

    SvaraRadera
  2. Tack härliga Stina! Både för dina fina ord och gratulationer.
    Jag vet ju vad du själv gått igenom, så det betyder mycket!
    Ha det härligt själv. Hoppas ni är friska o att allt är bra med jobbet!
    Kramar

    SvaraRadera