lördag 27 februari 2010

Att vilja men inte kunna....




Jag vet inte om det är min hjärna som styr min kropp när det gäller att mata min sociala fobi! Jag är nog en av få människor på jorden som älskar att umgås, ge stora fester, gå på festivaler, konserter mm och ändå undviker dem till varje pris!
Ikväll är det The Men´s releasepartaj på Stortorget och här sitter jag och är feberkvalmig, inte pga nerver utan med halsont och riktig feber...
Så det är därför jag undrar om min hjärna har en plan B vid såna här tillfällen!
Min fine vän B skall eskortera mig till evenemanget, i sällskap med vännen S, och då har jag ju två bodyguards som heter duga-så VARFÖR kan inte kropp-helvetet må lite bra?!
Alternativet är ju stanna hemma och kurera mig med hjälp av film , varm choklad och min familj...låter faktiskt minst lika lockande!

Vill passa på att tipsa om min brorsas band-kolla på MySpace och Facebook-det är riktigt bra synthmusik-väldigt avantgardistiskt!

Krautlab rockar!!


Det börjar bli lite vårkänning utanför mitt fönster...den korkade duvan har redan byggt bo och lagt 2 stelfrusna ägg-lycka till med det, duvan!
I Lundagård är nu trädens grenar kala, men marken är fortfarande täckt av diskvattengrå slush och lite gul snö...(Nej, Frank Z, jag äter den inte!)
Snart kommer Vintergäcken att tvista med sina gröna, spretiga kjolar och gula små ansikten vända mot solen-snart kommer den vackra Snödroppsbaletten att ge en föreställning som får Kungliga Operans uppsättning av Svansjön att blekna i jämförelse.
Och snart står det ännu en gång RÖV skrivet med ljusgula krokusar på gräsmattan mitt emot Kungshuset! Dessa spexiga, påhittiga studenter!
Då är det vår i Lund!!!!
Jag längtar!

onsdag 3 februari 2010

Under mitt snötyngda koppartak...


....sitter jag och myser.

Med risk att bli lynchad erkänner jag att jag älskar vintern, även när det är snöstorm, blötsnö och minusgrader. Det får hålla på max tre veckor till, sen vill jag ha vår.

Mötte min gamle vän W i slasket utanför hemköp igår.

Han är en lakonisk och lite vindpinad man som skullebörja skriva sin 10e bok när hans fru drabbades av inoperabel cancer! Med tre barn under 12 år kan man förstå hur eländigt läget är!

Detta apropå min knöl härförleden...Jag var hos min läkare 2 dagar efter jag fann den, men då hade hela bröstet blivit som en knölig påse med russin, då jag hunnit få PMS, så med is i magen och Gud i hågen inväntar jag nytt besök om 3 veckor.


Lägesrapport för familjen;

Minstingen mår ganska bra igen efter att ha fått en stark reaktion på andra sprutan svininfluensevaccin. Väger nu 12680 gram och har börjat äta mer själv. Dock mycket sen i sin grovmotorik-är inte ens i närheten av att börja gå...


J 15 år; Verkar ha vant sig vid sin medicin, skolan går trögt men är poppis bland kompisar och framförallt tjejer! De kallar honom Robert Pattinson-och det är ju inte så konstigt-se bilden ovan till vänster...
Dottern...ja var ska man börja?! Blev böåst på sin och pojkvännens nya lägenhet av ett skumt gaypar i Malmö. De hade tänkt låta min dotter betala för att bo under deras uppsägningstid (skulle flytta till Ståååååkhåååålm...) till ockerhyra! Och tog dessutom 19000 i deposition för möbler..lång historia-kort variant-dottern fick pengarna tillbaka efter hot om polisanmälan MEN bor nu med pojkvän på landet 9 mil från stan där de båda jobbar!!
Äldste sonen; Pluggar och har sig-hinner BARA det och ett och annat sällsynt samtal till sin mor-vi har inte sett honom sen i jul (4 timmar!) Han är just nu mest upprörd över dåliga bloggar-och jag håller med...
Den här kanske inte är nån höjdare-feedback är ovanlig, men man behöver inte läsa!
Maken? Jodå, han lever, är trött och utarbetad-stackarn!
Jag..blabla...bla...det vet väl de flesta redan- jag är som jag är!
Ser fram emot att starta upp mina bokcirklar igen nästa vecka-det finns några platser kvar för den hugade...