
Ytterligare några vinterveckor har svischat förbi. jag är ett socialt sjur som saknar människor just nu! Har sett en del av fina H men fortfarande inte fått ihop det med bästa M eller fina Å!!!
The Men på Stortorget var en underbar kväll som gav mersmak-jag vill upp och ut!
Inga konserter inplanerade den närmsta tiden-Lamb of God på KB på fredag får klara sig utan mig-för jag har inte råd att gå!
Funderar på att försöka börja skriva lite krönikor regelbundet, både för pengarna och för upplevelserna..problemet är ju som vanligt att hjärnan skriker Jaaaaa! Och så den där skröpliga, urtrista kroppen som vrålar sitt hesa neeeej!
Höll en rosenföreläsning i söndags-fullsatt!! Var ett darrande vrak innan, men tack o lov är min vän H en klippa av Gibraltars mått när det gäller att peppa, stötta och finnas till! Tach underbara igen-jag lovar att sluta tacka snart, men du vet nog hur mycket det betydde för mig!
Maken ochjag närde ju seriösa planer på en festival på landet i augusti, men sen vi börjat titta seriöst på ekonomi, logistik och säkerhet har vi nu beslutat lägga det på is tills nästa sommar. Men vi hoppas på en hejdundrande sommarfest hos oss ändå. Och hoppas att Ruben, Bure och grabbarna vill komma och lira och partaja!
Dietandet går hyfsat-simmar mellan 800-1300 m i veckan nu och blir ju sådär glupande varga-hungrig efteråt. Svårt att övertala sig själv att frukt och råa grönsaker är ett lämpligt substitut för kolhydrater, protein och en längtan efter smör!
Har nu sen i julas gått ner 9 kg, men samtidigt hoppas jag upp och ner vissa vecor...tre ner, två upp...så där har det hållit på. men målet är ju 77 kg i augusti-det skall gå på något vis!
Livet som nyfattig är ganska hårt! Visst, man kan hävda att vi bor i en gigantisk jättevåning mitt i stan, har ett sommarhus med egen pool på Österlen, kör en flådig brittisk överklassbil och är allmänt lyckligt lottade. Jo, men vi har endast dessa sk statusmarkörer och inget annat! Inga pengar på banken, ingen konsta att tala om, inga väntade arv, inga hägrande utlandsresor mm. Vi är nyfattiga men lever fint på ytan. Vänder på alla slantar och får spader när mellansonen skall ha skoltröja för 330 spänn!
Har seriösa funderingar på att överklaga beslutet i trafikskadenämnden-jag är ju precis lika dålig oavsett vad de kom fram till. Problemet med Trafikskadenämnden är att de nästan alltid dömer till försäkringsbolagens fördel numera, då de helst vill att folk skall civilprocessa. men eftersom vi har en rättsröta snart i paritet med USA är det otroligt taskigt att sätta folk i denna sits...vi har inte råd att förlora och utgången är oviss!
Som att sitta mellan en sten och en bergvägg!